کلمات کلیدی طولانی چیست تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی (Long tail keywords) یا همان کلمات کلیدی دم دراز یکی از بهترین تکنیکهای سئو است.
کلمات کلیدی طولانی عبارات خاص و منحصر به فردی هستند که معمولا از سایر کلمات کلیدی در سئو، طولانیترند.
کلمه کلیدی طولانی میتواند بسیار مفید باشد و یکی از استراتژیهای پرکاربرد در تحقیق کلمات کلیدی است. مخصوصا وقتی رقابت زیادی در بازار کار شما وجود دارد.
در ادامه صفحه ابتدا میآموزید کلمات کلیدی طولانی چیست و سپس به صورت کامل کلمات کلیدی طولانی را مورد بررسی قرار میدهیم و توضیح میدهیم چگونه از کلمات لانگ تیل استفاده کنید.
کلمه کلیدی طولانی دقیقا چیست؟ (long tail keywords)
- کلمات کلیدی طولانی به Long Tail keywords معروف هستند.
- یک کلمه کلیدی طولانی بیش از ۳ کلمه است.
- کلمات کلیدی لانگ تیل؛ مربوط به یک موضوع دقیق است و برای دریافت یک پاسخ دقیق جستجو میشوند.
- کلمات کلیدی طولانی معمولا حجم جستجوی پایینی دارند.
- کسب رتبه در کلمات کلیدی طولانی بسیار سادهتر از کلمات کلیدی متوسط است
- کلمات کلیدی طولانی نرخ تبدیل بهتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه و متوسط دارند.
مثلا “پیراهن سبز راه راه ایرانی” بر خلاف “پیراهن سبز” یک کلمه کلیدی طولانی و خاص است.
عبارت کلمه کلیدی long tail برگرفته از کتاب کریس اندرسون به نام The Long Tail است، در کتاب long tail، کریس اندرسون به این اشاره میکند که برای هر محصولی بازاری نیز وجود دارد.
اگرچه در برخی موارد این بازار بسیار کوچک است، اما گستردگی اینترنت باعث میشود که یک محصول یا پست وبلاگ خاص، سودآور باشد.
یک موضوع اصلی (Head)
اکثر وبلاگها یک موضوع اصلی دارند که عبارت اصلی (Head term) یا کلمه کلیدی اصلی (Main keyword) نیز نامیده میشود.
برای مثال، وبلاگهای مادران معمولا درمورد خانهداری و وبلاگهای غذا معمولا درمورد روشهای تهیه غذا یا رستورانها هستند و وبلاگ سایت سفینه درباره سئو است.
چند زیرموضوع (Tail)
نباید تمام پستهای وبلاگ را برای یک کلمه کلیدی مشابه بهینه کنید! در این صورت درگیر کیورد کنیبالیزیشن خواهید شد.
یک مثال میزنم، فرض کنید تمام پستهای وبلاگ سایتتان در مورد “غذاهای خانگی ایرانی” است، نباید همه آنها را برای “غذاهای خانگی ایرانی” بهینه کنید بلکه باید راجع به زیرموضوعات لانگ تیل این موضوع اصلی پستهای مختلف ایجاد کنید.
در مثال وبلاگ غذاهای خانگی ایرانی میتوانید درباره تمام غذاهای ایرانی بنویسید: فسنجان خانگی ایرانی، قرمه سبزی خانگی ایرانی و…
با انجام صحیح تحقیق کلمات کلیدی، تمام این کلمات کلیدی طولانی را خواهید یافت. اگر کلمات طولانی مهمی پیدا کردید، میتوانید برای بررسی کلمات کلیدیتان از ابزار سئو کبوتر استفاده کنید.
چرا کلمات کلیدی طولانی مهماند؟
کلمات کلیدی طولانی به تدریج موجب وارد شدن ترافیک بیشتر به سایت میشوند و کمک میکنند مخاطبان جدید و با انگیزه شما را پیدا کنند.
کلمات کلیدی طولانی از حجم جستجو کمتری برخوردارند اما معمولا نرخ تبدیل بالاتری دارند. (این هم بخاطر خاص بودنشونه!)
*نرخ تبدیل: منظور از نرخ تبدیل درصد تبدیل بازدیدکننده به مشتری است.
چرا روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنیم؟
کسب رتبه در کلمات کلیدی طولانی بسیار آسانتر از سایر کلمات است، زیرا سایتهای بسیار کمی بر سر رتبه گرفتن در آنها با هم رقابت میکنند. علاوه بر این، کاربران راحتتر میتوانند محصول خاص شما را پیدا کنند.
درست است که کلمات کلیدی طولانی جستجوی زیادی ندارند اما اگر استراتژی شما تمرکز بر تعداد زیادی از کلمات کلیدی طولانی و محتوا نویسی برای آنها باشد؛ به مرور زمان میتوانید ترافیک زیادی از گوگل دریافت کنید.
هر چقدر که کلمه کلیدی شما طولانیتر (و خاصتر) باشد، رتبه گرفتن در آن آسانتر است.
مزیت دیگر تمرکز بر کلمه کلیدی طولانی این است که اگرچه این کلمات، کمتر جستجو میشوند اما بازدیدکنندهای که با آن کلمه کلیدی خاص سایت شما را پیدا میکند، اشتیاق بیشتری برای خرید سرویس یا محصول شما دارد.
بیایید تصور کنیم که من به دنبال یک بازی فکری جدید برای بچههایم هستم، جستجو خود را با عبارت “بازی فکری” شروع میکنم.
بعد از کمی جستجو کردن، سریعا متوجه میشوم که اگر دنبال بازی فکریای هستم که هم مناسب کودکان باشد و هم جنبه آموزشی داشته باشد. جستجو را با عبارت “بازی فکری آموزشی برای کودکان” انجام میدهم.
یا هنگامی که میدانم این هفته را در تهران به سر خواهم برد، حتی میتوانم از جستجو محلی نیز استفاده کنم: “در تهران از کجا میتوانم برای کودکان بازی فکری آموزشی بخرم؟” هر دوی اینها، کلمات کلیدی طولانی یا همان Long tail هستند.
با استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل، نتایج جدیدی که بسیار به هدف جستجو من نزدیکتر است را خواهم یافت و در واقع با این جستجو خاص احتمال خرید من خیلی بیشتر میشود.
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12